Postitatud

Vinyasa jooga – hingamise ja liikumise sümbioos

Vinyasa jooga on hetkel üks populaarsemaid joogastiile, mis pakub väljakutset nii algajale kui ka juba edasijõudnud joogatajale.  Selle joogastiili eripäraks on liigutuste ja hingamise sünkroonsus, tänu millele tõuseb kehatemperatuur, paraneb vereringe, suureneb painduvus, keha muutub tugevamaks ning meel rahulikuks ja keskendunuks.

Vinyasa joogas toimub liikumine enda hingamise tempos, tehes samal ajal füüsiliselt trenni, et puhastada oma keha ja vaim üleliigsest ning täita ennast positiivse rahutundega. Harjutuste seeriast ei puudu muuhulgas ka väljakutsuvamad poosid nagu näiteks joogalikud kätekõverdused, sillapoos ja peapealseis, kuid nende sooritamine on täiesti vabatahtlik – alati võib poose vahele jätta ja puhata, kuna kõige olulisem on kuulata oma keha ning austada tema piire. Vinyasa joogatund algab tavaliselt hingamise teadvustamisega (Pranayama), millele järgnevad füüsilised harjused (Asana) ning lõppeb meditatiivse lõdvestuspausiga (Shavasana).

Kõnealune joogastiil sobib nii algajale kui ka edasijõudnud joogatajale, kuna paljudes asendites on võimalik vastavalt tasemele valida nii lihtsamate kui ka keerukamate pooside variatsioonide vahel. Kuna kõigi kehad on erinevad, siis kõik ei peagi kõiki poose ideaalselt oskama – oluline on leida iseendale sobivaim variant igast poosist ning regulaarselt tegeleda enda keha ja meele tervendamisega.

Lisaks Vinyasa jooga stiilile tähendab sõna “vinyasa” ka ühte kindlat liigutuste seeriat (kätekõverdus + ülesvaatav koer + allavaatav koer), mida Vinyasa jooga tunnis kasutatakse tihti pooside vahel, et hoida keha liikumises ja lihased soojad.

Kui soovid omalkäel kodus Vinyasa joogaga tutvust teha, siis vaata Vietnami päikese all filmitud Vinyasa jooga videot siit!

Mõnusat olemist ja rõõmsat joogatamist! ♡